Menu Sluiten

Geurklachten Besix

Tot nu toe konden bewoners van Leeuwen een melding doen van geuroverlast door de #asfaltcentrale BESIX via het secretariaat van het dorpscomité. Hierbij kon -onder vermelding van straat en tijdstip van overlast – een kort mailtje gestuurd worden naar secretariaat@dorpscomite.nl.
Vervolgens werden alle klachten vanuit Leeuwen door ons maandelijks gebundeld en naar de Gemeente Roermond en BESIX
gestuurd. Daarmee kon de gemeente toezicht houden en eventueel naar Besix gaan voor controles. Dat alles gaat nu veranderen!
Sinds 1 april is er een aparte Omgevingsdienst ingesteld voor een 15tal gemeenten in Noord en Midden Limburg: de #odnml (Omgevingsdienst Noord en Midden Limburg ). Deze dienst is belast met #vergunning, #toezicht en #handhaving. Zij gaan zich onder andere bezighouden met Besix.
Geurklachten moet u nu via hen melden. Op de website odnml.nl staat een “milieuklachtenformulier”. Hoewel er nu meer gegevens per melding van geuroverlast moeten worden ingevuld, hopen we dat u hiermee aan de slag gaat.
Een andere mogelijkheid is nog via de website van de Gemeente Roermond: op de homepage staat Melding openbare ruimte, kies daar de knop Direct regelen. Ook kunt u de Zo gemeld app gebruiken of bellen met de gemeente via 1404575.
Het blijft heel belangrijk om uw klachten te melden, zodat ODNML een goed toezicht kan houden en waar nodig kan ingrijpen.
Alleen zo kunnen we de leefomgeving in Leeuwen zo goed mogelijk maken.